Na podstawie:
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji
i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz.U. z 2022 r. poz. 1594), - rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji
i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz.U. z 2022 r. poz. 1593)
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami. |
Współpraca ma dotyczyć: 1) rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności (według ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) 2) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia:
3) rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów, 4) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, , w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia; w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia; |
|
|
Współpraca z zespołem mającym opracować IPET |
Współpraca dotyczy nie tylko pomocy przy opracowaniu, ale też realizacji programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Dotyczy to także zapewnienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
|
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów |
Wsparcie ma dotyczyć:
|
|
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Dotyczy pomocy dla:
|
|
Współpraca z innymi podmiotami |
Ma ona odbywać się w zależności od potrzeb. Pedagog specjalny będzie współpracował z:
|
|
przedstawianie propozycji radzie pedagogicznej |
Propozycje mają dotyczyć doskonalenia zawodowego nauczycieli oddziału przedszkolnego, szkoły lub placówki w zakresie ww. zadań. |