AKTUALNOŚCI
Szalone eksperymenty naszych przedszkolaków - część 6
- Szczegóły
- Odsłon: 463
Co lubi woda?
Pani Jolanta Skowron- opiekun grupy 4 i 5 -latków opowiedziała przedszkolakom, że są substancje i surowce, które woda lubi, czyli takie, które się w niej rozpuszczają np. sól, cukier, czy mydło, ale istnieją też takie, które pozostają niewzruszone na jej działanie, np. piasek, czy olej.
Nasi młodzi naukowcy napełnili kilka pojemników wodą. Następnie do każdego z nich dodawano po kolei: płyn do mycia naczyń, mydło w płynie, piasek, cukier, sól oraz olej. Zakręcone pojemniki zostały wstrząśnięte i odstawione. Po chwili dokonano obserwacji, co się stało z każdą substancją. Po wspólnym eksperymentowaniu, przedszkolaki posegregowały materiały na rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie.
Na kolejnych „laborkach” grupa pani Jolanty Skowron porównywała przepuszczalność tetrowej pieluszki oraz bawełnianej koszulki. Zabarwioną wodę równocześnie wlewano na oba materiały. Po chwili ogłoszono zwycięstwo pieluszki, która potrzebowała zdecydowanie więcej wody, aby zacząć przeciekać. Wpływ temperatury wody na szybkość rozpuszczania różnych substancji został sprawdzony w następnym doświadczeniu przeprowadzonym w „ przedszkolnym laboratorium”. Po wrzuceniu kolorowych kostek lodu do pojemników z ciepłą oraz zimną wodą, jednogłośnie ogłoszono, że w ciepłej wodzie barwniki rozpuszczają się szybciej.
Jeśli tęsknicie za swoimi przyjaciółmi: wydrą Wandą, jelonkiem Jankiem, myszką Fiki, wilkiem Olkiem, misiem Lesiem, wiewiórką Basią oraz Zdrojkiem, poproście Rodzica, aby wydrukował kolorowanki ze strony:
https://wolewode.pl/wp-content/uploads/2020/03/ZDROJKOWA_KOLOROWANKA.pdf
Miłego kolorowania!
Beata Sutkowska
INFORMACJE I KOMUNIKATY
- Szczegóły
- Odsłon: 2909
WZÓR ZWOLNIENIA DZIECKA DO DOMU
____________________________________
PLAN ŚWIETLICY SZKOLNEJ
_______________________________________
Rodzice zainteresowani dożywianiem przez GOPS, proszeni są o składanie wniosków w Czarnej.
Opłatę za żywienie proszę wysyłać przelewem na nr konta bankowego:
53 1020 4405 0000 2102 0596 7288 PKO Bank Polski
Informacja odnośnie kwoty, udzielana pod nr telefonu Szkoły:
14 682 55 06
_________________________
INFORMACJA DLA RODZICÓW/OPIEKUNÓW
uczniów korzystających z posiłków stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej
w Starej Jastrząbce.
1. Wpłaty za obiady powinny być uiszczane do 5- tego dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. W miesiącu grudniu i czerwcu wpłaty należy dokonać do końca miesiąca.
2. Opłatę za wyżywienie proszę przesyłać przelewem bankowym na nr konta:
PKO Bank Polski 53 1020 4405 0000 2102 0596 7288
3. Rodzic dziecka korzystającego z posiłków ma prawo zgłosić nieobecność dziecka w celu odliczenia kosztu posiłku.
4. Warunkiem uwzględnienia odliczeń jest zgłoszenie nieobecności dziecka, najpóźniej jeden dzień przed nieobecnością.
5. Zgłoszenie nieobecności jest przyjmowane wyłącznie poprzez wysłanie informacji pod adresem:
W informacji prosimy o podanie:
1) imienia i nazwiska dziecka,
2) klasy,
3) daty nieobecności.
4. W przypadku braku zgłoszenia nieobecności bądź przysłania zgłoszenia
po wyznaczonym terminie odliczenia nie będą dokonywane.
RODO
- Szczegóły
- Odsłon: 1905
Klauzula informacyjna
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie ich swobodnego przepływu (tzw. RODO).
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO (dla rodziców)
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych oraz danych Państwa dzieci jest Publiczna Szkoła Podstawowa w Starej Jastrząbce, Stara Jastrząbka 195, 39-216 Stara Jastrząbka, tel. 14 6825 506, e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . - Inspektorem Ochrony Danych (IOD) jest Mateusz Kusek, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . - Dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie j/w o ochronie danych w celu realizacji zadań ustawowych, określonych w Ustawie – Prawo oświatowe z dn. 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 oraz Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 2198) w celu realizacji statutowych, zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych w placówce, nie będą udostępniane innym odbiorcom.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych uczniów jest ustawa Prawo oświatowe, ustawa o systemie oświaty , ustawa o systemie informacji oświatowej, rozporządzenie MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, ogół aktów prawnych dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa oświatowego j/w.
- Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Profilowanie może odbywać się w szczególności ze względu na wiek, płeć, poziom znajomości języka obcego lub wybrane zajęcia sportowe.
- Dane osobowe uczniów będą przechowywane przez okres nauki w Publicznej Szkole Podstawowej w Starej Jastrząbce oraz po tym czasie przez okres wskazany w przepisach szczególnych.
- KLAUZULA MONITORING OGÓLNA >>KLIK<<
Skarpetki nie do pary na Światowy Dzień Zespołu Downa!
- Szczegóły
- Odsłon: 391
Załóż kolorowe skarpetki - bądź solidarny z osobami z Zespołem Downa!
W sobotę 21 marca obchodzono Światowy Dzień Zespołu Downa. Ludzie na całym świecie zakładają w tym dniu dwie różne skarpetki, aby w ten sposób okazać swoją solidarność z osobami z Zespołem Downa. Z tej okazji p. Jolanta Skowron poprosiła swoją grupę przedszkolaków o nadsyłanie zdjęć „kolorowych skarpetek”. Dzięki takiemu zachowaniu wysyłamy sygnał, że akceptujemy odmienność tych osób. Akcja ma skłonić wszystkich ludzi do tego, aby okazali szacunek, tolerancję i akceptację osobom z Zespołem Downa, ma na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy takie osoby. Data obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa jest symboliczna. Ze względu na nazwę zaburzenia - trisomia 21- data ta przypada na 21 dzień trzeciego miesiąca w roku. To właśnie dodatkowy, trzeci chromosom, w 21 parze chromosomów, powoduje występowanie tej wady genetycznej.
Celem Światowego Dnia Zespołu Downa jest podniesienie świadomości związanej z życiem i potrzebami osób z tą chorobą.
Rodzice naszych przedszkolaków nadesłali rodzinne zdjęcia w kolorowych skarpetkach. Zebraliśmy wszystkie, a kilka prezentujemy w specjalnej galerii. Koniecznie do niej zajrzyjcie!
Beata Sutkowska
Szalone eksperymenty naszych przedszkolaków - część 5
- Szczegóły
- Odsłon: 383
Kto powiedział, że te rzeczy nadają się tylko na śmieci?
Nasze przedszkolaki z grupy p. Jolanty Skowron potrafią zrobić z nich grzechotki! Na zajęcia w przedszkolu dzieci przyniosły bogactwo, tzw. „przyda się” a wśród nich: plastikowe jajka, puste butelki i puszki, plastikowe sztućce, ryż, groch, fasolę, taśmę klejącą, kolorowy papier. Do jakiegokolwiek zamykanego pojemnika przedszkolaki wsypały cokolwiek sypkiego… i gotowe!
Pomysł na samodzielnie wykonane „przeszkadzajki”, czyli domowej roboty marakasy, to najprostszy, bezkosztowy sposób na posiadanie instrumentu muzycznego.
Reszta to muzyczna radość i zabawa, jaką ona daje! Następnym działaniem grupy była budowa tablicy z zamieszczonymi na niej kilkoma literami. Z rozsypanego stosu fragmentów gazet dzieci wyszukiwały ten wycinek, w którym tekst rozpoczynał się od określonej litery i przyczepiały go do niej. Na kolejnych zajęciach przedszkolaki uczyły się, jak się przemieszczać bez szkody dla powietrza i przyrody!
Do dwóch zbudowanych z klocków garaży - dla pojazdów tankujących paliwo oraz pozostałych, niewymagających paliwa - dzieci parkowały swoje środki lokomocji: samochodziki, modele samolotów, helikoptery, rowerki - zabawki, minihulajnogi, pociągi i wagoniki, motorówki, statki. Wychowawczyni wytłumaczyła, że pojazdy, które wytwarzają dużo spalin, szkodzą środowisku. Z kolei nasze 4 i 5- latki podsumowały, że najlepiej przemieszczać się rowerem, hulajnogą lub piechotą.
Choć teraz nie jest idealny czas na wspólny daleki spacer, a w przypadku kwarantanny, jest on wręcz niemożliwy, to jednak - za zgodą rodziców - można pospacerować po własnym ogrodzie!
Beata Sutkowska
Konkurs na najciekawszą zakładkę do książki – rozstrzygnięty!
- Szczegóły
- Odsłon: 494
„Czytam, lubię, szanuję, czyli projektuję zakładkę do książki”.
Celem szkolnego konkursu było: rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie dziecięcej wyobraźni i aktywności twórczej, doskonalenie sprawności manualnych oraz rozbudzanie świadomości poszanowania książek.
Komisja konkursowa oceniając zakładki brała pod uwagę: oryginalność, różnorodność wykorzystanych materiałów, estetykę i funkcjonalność zakładki.
Do organizatorów konkursu: p. Marzeny Wnuk i p. Beaty Sutkowskiej wpłynęło 47 niepowtarzalnych, barwnych zakładek do książki. Prace uczniów zachwyciły jury: pomysłowością, umiejętnością łączenia ze sobą różnorodnych materiałów, wykorzystaniem przeróżnych technik plastycznych, smakiem artystycznym, starannością wykonania. Oprócz zakładek w tradycyjnym kształcie, wpłynęły również prace w postaci zwierząt, roślin a nawet bohaterów bajek. Niektórzy uczestnicy konkursu zainspirowani przeczytaną lekturą, projektując zakładki, ujawniali swoje upodobania czytelnicze. Ostatecznie, po długich dyskusjach i naradach, komisja zdecydowała się nagrodzić i wyróżnić następujące prace:
I kategoria- klasa ”O” oraz klasy 1-3:
1 miejsce: Emilia Madura- kl.0, Gabrysia Ćwiok- kl. II,
2 miejsce: Filip Kawa- kl.0, Zuzia Żydek- kl. I, Kamila Latała- kl. III,
3 miejsce: Igor Kawa- kl. 0, Kacper Latała- kl. II,
Wyróżnienia: Matylda Kawa- kl.I, Nikodem Jachym- kl. I,
Eliza Frankowicz- kl. I, Marcel Jachym- kl.0, Kaja Chodór kl.0,
Nikola Madura- kl. II, Gabrysia Guzik- kl. II, Natalia Pudełek- kl.I
II kategoria - klasy 4-6:
1 miejsce: Ania Kwiatek- kl. IV,
2 miejsce: Ania Juszczyńska- kl. V, Eliza Derus- kl.V,
3 miejsce: Konrad Bednarz- kl. V,
Wyróżnienia: Oskar Chudy- kl. IV, Marcelina Smagacz- kl.V.
Organizatorzy konkursu składają serdeczne podziękowania:
p. Barbarze Madura, p. Lucynie Madura, p. Grażynie Tęcza,
p. Teresie Tarnopolskiej za inspirowanie wychowanków do wzięcia udziału w konkursie a poprzez to zaangażowanie się w jego przebieg.
Dziękujemy p. Ewie Orzechowskiej za przekazanie prac byłych wychowanków.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie!
Gratulujemy nagrodzonym i wyróżnionym a Społeczność Szkolną,
Rodziców i Gości zapraszamy do podziwiania zakładek na pokonkursowej gazetko - wystawie.
Jesteśmy przekonani, że piękne akcesoria, wykonane własnoręcznie - na pewno uczynią czytanie jeszcze przyjemniejszym!
Organizatorzy: p. Marzena Wnuk, p. Beata Sutkowska