AKTUALNOŚCI
Pancake Day w klasie III i IV
- Szczegóły
- Odsłon: 183
Pancake Day (in. Shrove Tuesday) w tym roku obchodzony jest w Wielkiej Brytanii 21 lutego. Rozpoczyna on Wielki Post i odbywa się zawsze na siedem tygodni przed świętami wielkanocnymi. Ten dzień jest odpowiednikiem polskiego Tłustego Czwartku. Je się wówczas naleśniki z różnymi nadzieniami, najpopularniejszy jest z cukrem i sokiem z cytryny. Niektórzy biorą udział w wyścigach ulicznych polegających na jak najszybszym dotarciu do mety z naleśnikiem na patelni i jednoczesnym go podrzucaniu. Najstarszy bieg odbywa się w Olney, a jego start jest datowany na 1445 rok. Uczniowie klasy 4 również świętowali ten dzień własnoręcznie dekorując przyniesione z domu naleśniki. Ta lekcja kulturowa wzbogaciła uczniów w nowe wiadomości, a jej forma doskonaliła i uczyła dzieci współpracy, rozwijała empatię i zachowania prospołeczne. Było przepysznie!
GALERIA
Otylia Lipa
MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY CZYTAM Z KLASĄ - LEKTURKI SPOD CHMURKI
- Szczegóły
- Odsłon: 103
PODRÓŻOWANIE PRZEZ CZYTANIE- PODRÓŻE PO EUROPIE - MODUŁ II ZREALIZOWANY
Urzeczywistniając Moduł II czytelniczego projektu, ,,Drugoklasiści” z naszej szkoły tym razem zwiedzali Europę, zapoznając się z lekturą ,,O psie, który jeździł koleją” autorstwa Romana Pisarskiego. Uczniowie poznali historię psa Lampo, który pewnego dnia pojawił się na stacji kolejowej w Marittimie i zaprzyjaźnił się z zawiadowcą. Szybko stał się częścią codziennego życia kolejarza, ulubieńcem rodziny i jego przyjaciół. Pies zdobył też sławę w kraju, gdyż regularnie podróżował pociągami i zawsze wiedział, do którego pociągu i kiedy ma wsiąść, żeby dotrzeć do celu.
Realizując poszczególne zadania z II modułu dzieci uzupełniały dalsze karty pracy w Lekturniku, w Dniu Pizzy- 9 lutego zaprojektowały pizzę lekturową. Każda z 8 części pizzy przedstawiała kolejne przygody psa Lampo, który pokazał czytelnikom jak wielkie serce mają zwierzęta, jak mocno potrafią kochać oraz wnieść do naszego życia radość i codzienny uśmiech. Z dostępnych klocków zbudowały makietę wybranego fragmentu lektury. Stworzyły także ,,Lekturę na lince”- na kartkach wykonały rysunki poszczególnych wydarzeń o których czytały w książce i za pomocą spinaczy do bielizny zawiesiły na lince, upiększając nasza klasę.
Ostatnie zadanie w tym module bazowało na scenariuszu zajęć ,,Podróże po Europie”, gdzie drugoklasiści wyszukiwali informację o Włoszech, utworzyli wizualną notatkę, przedstawiającą kraj w którym działa się oparta na faktach historia psa Lampo. Zapoznały się z zasadami ,,Co zrobić, kiedy się zgubisz?”, wykonały ilustracje, które te zasady odzwierciedlały oraz utworzyły KSIĘGĘ BEZPIECZEŃSTWA, którą wykorzystamy przed każdą wycieczką, feriami czy wakacjami. :)
Zapraszamy do galerii zdjęć :)
Jolanta Skowron
Zaproszenie
- Szczegóły
- Odsłon: 102
AKTYWNI BŁĘKITNI, CZYLI SZKOŁA PRZYJAZNA WODZIE – CZĘŚĆ 1
- Szczegóły
- Odsłon: 106
Nasza szkoła w ramach IV edycji programu edukacyjnego zorganizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wodne - Wody Polskie, stara się o uzyskanie certyfikatu „Szkoła Przyjazna Wodzie - Aktywni Błękitni”. Program jest objęty patronatami: Ministerstwa Edukacji i Nauki, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Kuratorów Oświaty: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.
W ramach realizacji programu uczniowie klasy drugiej wraz z wychowawczynią, p. Jolantą Skowron, brali udział w czterech lekcjach poświęconych tematowi: „Stop suszy! Czym jest susza i jak możemy przeciwdziałać jej skutkom w najbliższym otoczeniu ?.”
Celem przeprowadzonych zajęć było zaznajomienie drugoklasistów z pojęciem suszy i jej konsekwencjami dla życia: ludzi, roślin i zwierząt, promowanie codziennych nawyków przyczyniających się do oszczędzania wody, zwiększenie świadomości tego, ile wody zużywamy na co dzień.
Tematem klasowych dyskusji było uzyskanie odpowiedzi na pytania:
- Skąd się wzięła woda na Ziemi?
- Ile jest na Ziemi wody słodkiej, a ile słonej?
- Gdzie jest magazynowana woda na Ziemi?
- Co by było, gdyby wody nagle zabrakło?
- Co to jest ślad wodny, czyli ile wody średnio zużywamy w ciągu dnia.
Na zajęciach uczniowie uzupełniali karty pracy, oglądali film, prezentujący możliwe skutki suszy, a po jego obejrzeniu opowiadali
o swoich emocjach związanych z jego treścią. Wychowawczyni poinformowała uczniów o istnieniu planu przeciwdziałania skutkom suszy (PPSS), który określa,
w jaki sposób w najbliższych latach podejmowane będą działania dotyczące zarządzania zasobami wodnymi oraz wskazuje sposoby pomagające zapobieganiu kryzysowi wodnemu w Polsce. Na podstawie zgromadzonych informacji oraz wypracowanych pomysłów drugoklasiści wykonali wspaniałe lapbooki, podsumowujące zdobytą wiedzę.
Serdecznie dziękujemy wychowawczyni klasy drugiej p. Jolancie Skowron, za tak interesujące poprowadzenie zajęć dla naszych najmłodszych Aktywnych Błękitnych.
Mamy nadzieję, że udział w programie wyposażył uczniów w niezbędną wiedzę
z zakresu edukacji ekologicznej oraz wyrobił w nich potrzebę dbania o stan środowiska i ochrony wody jako wspólnego dobra.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z zajęć!
Beata Sutkowska
Zachęcamy również, do wchodzenia na profil Wód Polskich, gdzie można znaleźć ciekawe rebusy, filmy i bajki oraz inne wodne zabawy! https://www.facebook.com/PGWWodyPolskie/photos/a.1522580467837421/2662605620501561/?type=3&theater
BAL KARNAWAŁOWY W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
- Szczegóły
- Odsłon: 112
„Wszyscy urządzają bale.
To tradycja bardzo stara,
strojów pięknych co niemiara.
Niech się bawią duzi , mali
zgromadzeni na tej sali.”
Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą. W zorganizowanym tegorocznym balu karnawałowym, dzieci wcieliły się w przeróżne postacie bajkowe. Przebierańcy świetnie bawili się, uczestnicząc we wspólnych zabawach, a skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała do tańca. Wszystkim zabawom towarzyszyła radość i spontaniczna aktywność dzieci, a cały bal karnawałowy przebiegł w miłej, serdecznej atmosferze i dostarczył niezapomnianych wrażeń.
W grupach przedszkolnych tego dnia odbył się konkurs na najciekawszy strój karnawałowy.
Oto lista zwycięzców:
Grupa „Sówki”:
I miejsce – Hanna Madura
II miejsce – Nikola Borek
III miejsce – Helena Woźniak
Grupa „Starszaki”
I miejsce – Alicja Poproch
II miejsce – Julia Madura, Dagmara Furgał
III miejsce – Karol Szpara, Dawid Pabian
Klasa „0”
I miejsce – Iga Wilczyńska
II miejsce – Jakub Szczerbiński
III miejsce – Katarzyna Pych
Wszystkim zwycięzcą serdecznie gratulujemy,
a Rodzicom dziękujemy za współpracę i za zaangażowanie w przygotowaniu strojów 😊
M.P.
KONKURS
- Szczegóły
- Odsłon: 97
Zapraszamy serdecznie do udziału w konkursie przygotowanym dla uczniów szkół podstawowych.
Bazą do zilustrowania są baśnie znajdujące się na naszej stronie projektowej
>>> http://www.fki.home.pl/
Regulamin Konkursu
Koordynator - Otylia Lipa